
Cena
-
od
do
"Wrażliwa" Rudolf Kaesbach (1873-1950) figura biskwitowa

Rosenthal/Selb, 1. połowa XX w. Projekt z 1936 r. Porcelana biskwitowa, sygnowana na podstawie „R. Kaesbach”, nr wzoru 1604.
Postać kobieca w sukience, z opuszczonymi oczami, na podstawie. Marka producenta. Wys. 41,5 cm.
Rudolf Kaesbach był niemieckim rzeźbiarzem. Studiował na akademiach w Hanau (rysunek), Paryżu (odlewnia) i Brukseli.
W Düsseldorfie prowadził warsztat, w którym odlewał własne modele. Od 1904 roku pracował jako rzeźbiarz w Berlinie i
występował publicznie z serią naturalnej wielkości marmurowych figur na wystawach w Berlinie, Düsseldorfie i Malmö.
Później coraz bardziej poświęcał się przedstawianiu aktów kobiecych . Wiele jego dzieł wykroczyło poza secesję i formą
nawiązywało do stylu Art-Deco. W latach 1939, 1940, 1941 i 1943 Kaesbach pokazywał swoje rzeźby na wielu wystawach.
Dostępność: pojedyńcza sztuka
Wysyłka w: 5 dni
Cooler do szampana srebrny, Francja

Kraterowe naczynie do schładzania szampana, w bardzo dobrym stanie. Wyrób wykonany z metalu.
Dostępność: pojedyńcza sztuka
Wysyłka w: 5 dni
"Pejzaż" Jan Willem von Borselen (1825-1892)

Jan Willem von Borselen (1825 Gouda - 1892 Den Haag)
Malarstwo pejzażowe w Niderlandach ma długą tradycję. Van Borselen, znany ze swoich świeżych i wyraźnych widoków na łąki i poldery,
nauczył się tego rzemiosła od nikogo innego jak Andreasa Schelfhouta - jednego z czołowych przedstawicieli romantycznego malarstwa
pejzażowego w Holandii. Twórczość Van Borselena oznaczała przejście od stylu romantycznego do luźniejszego podejścia, które w tamtym
czasie reprezentowała szkoła haska. Był odnoszącym sukcesy artystą, członkiem zarządu Pulchri i jednym z założycieli Królewskiego
Towarzystwa Akwarelistów. J.W.Borselen był członkiem Związku Artystów Holenderskich. Cieszył się przyjaźnią króla Willema III. Był
częstym gościem rodziny królewskiej, zapraszanym do letniej rezydencji Het Loo. Wystawiał swoje prace w Wiedniu, Paryżu, Filadelfii.
W 1873 r. na Wystawie Światowej został nagrodzony złotym medalem. Za swoją twórczość otrzymał też od króla Wilhelma III Order i
stopień oficerski. Jego prace znajdują się w zbiorach Museum Boymans van Beuningen w Rotterdamie i Muzeum Fransa Halsa w Haarlemie.
Muzeum Teylersa w Haarlemie posiada szereg akwareli.
Dostępność: pojedyńcza sztuka
Wysyłka w: 5 dni
Lampa niebieska, Chiny, poł. XX w.

Lampa wykonana z porcelany w całości ręcznie malowane w motywy floralne, o charakterystycznej dla Chin dekoracji w kolorze niebieskim. Elektryka sprawna, klosze współczesne ze złotą lamówką w dolnej części.
Dostępność: pojedyńcza sztuka
Wysyłka w: 5 dni
"Port z południa Francji" Paul DUtschler

Paul Dutschler - malarz czynny na przełomie XIX i XX wieku. Jego obrazy pojawiają się na aukcjach Europy Zachodniej.
Akwarela pochodzi z 1 połowy XX wieku.
Dostępność: pojedyńcza sztuka
Wysyłka w: 5 dni
Stolik ekranowy, motyw chiński, Anglia, k. XIX w.

Stolik ekranowy, z pochylnym blatem, dekoracyjnie zdobiony motywami chińskimi - elementy macicy perłowej, laka, złocenia.
Mebelek z przełomu XIX i XX w., wykonany w stylu Chinoiserie - stylu, który powstał w XVIII-wiecznej Wielkiej Brytanii. Handel z Chinami wzrósł w XVII i XVIII wieku, co przyczyniło się do fascynacji kultury azjatyckiej. Obiekty przedstawiały fantastyczne pejzaże z fantazyjnymi pawilonami, zamaszystymi liniami dachów chińskich pagód, bajecznymi ptakami i postaciami w chińskich strojach. Czasami figurki te były kopiowane bezpośrednio z chińskich obiektów, częściej jednak powstały w wyobraźni projektanta. Mityczne bestie, takie jak smoki, stały się również powszechnym motywem Chinoiserie, przywołującym wszystko, co dziwne i cudowne na Wschodzie.
Czołowym propagatorem tego stylu stał się Thomasa Chippendal, który pokazał w swoich publikacjach pełną gamę mebli dostępnych w 18 wieku i zakres stylów, które były modne. Chippendale stworzył charakterystyczną fuzję stylu rokoko z elementami chińskimi i gotyckimi, co było podstawą „angielskiego” rokoka.
Chinoiserie nie była powszechnie popularna. Niektórzy krytycy postrzegali styl jako pozbawiony logiki i rozsądku, podczas gdy inni uważali ten styl, z jego nieścisłościami i kapryśnym podejściem, za kpinę z prawdziwej chińskiej sztuki i architektury.
Zainteresowanie Chinoiserie utrzymywało się w XIX i XX wieku, ale spadło na popularności po pierwszej wojnie opiumowej w latach 1839-1842 między Wielką Brytanią a Chinami. Chiny wkrótce zamknęły swoje drzwi dla eksportu i importu, a dla wielu ludzi chinoiserie stała się modą przeszłości.
Dostępność: pojedyńcza sztuka
Wysyłka w: 5 dni
BOLA KRYSZTAŁOWA, WMF, NIEMCY, p. XX w.

Bola kryształowa wykonana w otoku platerowym. Szkło wysokoołowiowe rżnięte, szlifowane, polerowane. Wyrób sygnowany WMF.
WURTTEMBERGISCHE METALLWARENFABRIK
Fabryka powstała w 1863 r pod nazwą "Metallwarenfabrik Straub & Schweizer" (w 1880 r. zmiana nazwy na WMF). Rozwój nastąpił po wygraniu złotego medalu na Światowej Wystawie w Londynie w 1962 r. WMF jako jedyna Fabryka platerów posiada opatentowany system srebrzenia - 'Perfect Hard Silver plating'. Do dnia dzisiejszego prężnie funkcjonuje i posiada salony na całym świecie
Dostępność: pojedyńcza sztuka
Wysyłka w: 5 dni
Kandelabr 5-świecowy, brąz, porcelana, Francja, XVIII/XIX w.

Kandelabr wykonany z brązu, złocony, z elementami porcelanowymi. Porcelana ręcznie malowana: wizerunek mężczyzny w stroju z XVIII wieku oraz pejzaż przedstawiający domostwo nad jeziorem. Obiekt posiada cechy wzornictwa rokoko: motywy liści, wici, muszli o postrzępionych brzegach, wolut. Kandelabr był najprawdopodobniej w parze z drugim bliźniaczym - niestety w sprzedaży mamy tylko 1 sztukę.
Dostępność: pojedyńcza sztuka
Wysyłka w: 5 dni
Tortownica ceramiczna, Plewkiewicz, XIX/XX w.

Duża patera, wykonana z płyty ceramicznej, ozdobionej kobaltowym motywem kwiatowym. Płyta umieszczona w otoku platerowym (srebrzenie na mosiądzu), osadzonym na czterech nóżkach, z dwoma uchwytami.
Plater bardzo bogato zdobiony: rant gęsto repusowany z liśćmi akantu, nóżki wolutowe, dekorowane kwiatową wicią oraz medalionami, uchwyty wolutowe, mające u nasady kwiaty, a w zwieńczeniu główki aniołków.
Wyrób bardzo efektowny, służący do serwowania tortów.
Tortownica pochodzi z Fabryki Metalowych Posrebrzanych i Pozłacanych Romana Plewkiewicza, założonej w Warszawie w 1886 roku jako filia niemieckiej wytwórni WMF z Geislingen. Wyroby Plewkiewicza cechowały się doskonałą jakością i starannością wykończenia. Fabryka funkcjonowała do 1935 roku.
Prezentowana patera jest sklasyfikowana w katalogu wzorów wytwórni Plekiewicza na lata 1900-1901
Dostępność: pojedyńcza sztuka
Wysyłka w: 5 dni
Taca owalna, Srebro, Wiedeń

Taca owalna, z grawerunkiem medalionu na tafli, o bogatym otoku repusowanym pazurkowo oraz floralnie.
Srebro cechowane: Głowa Diany | "3" | A - Wiedeń
Austro-Węgry, 1866-1922
Waga: 740 g.
Dostępność: pojedyńcza sztuka
Wysyłka w: 5 dni
Taca owalna z uszami, plater, USA, pocz. XX w.

Taca owalna, dwu-uszna, tafla grawerowana wzorem floralnym, rant i uszy repusowane drobną falką.
International Silver Company, USA.
Dostępność: pojedyńcza sztuka
Wysyłka w: 5 dni
Fotelik ratanowy, buduarowy

Fotelik z ratanowym oparciem i tapicerowanym siedziskiem. Konstrukcja bielona (faktyczny odcień lekko szary), złocona, malowana w pastelowe odcienie. Nóżki wolutowe z obcasem. Mebelek z 1 poł. XX wieku, stylizowany na mebelki z XVIIII wieku
Dostępność: pojedyńcza sztuka
Wysyłka w: 5 dni